Kiera Cass : The Crown – A korona

15:21

Akik szerették a Párválasztó széria első részeit, azok nagyon várták már, hogyan is fog zárulni ez a hosszúra nyújtott sorozat. Őszintén nekem is nehezen sikerült elszakadnom America és Maxon történetétől, de mégis vannak bennem kételyek, hogy kellett-e a folytatás.

A PÁRVÁLASZTÓT CSAK EGY IFJÚ NYERHETI MEG.
A HERCEGNŐNEK PEDIG CSAK EGY SZÍVE VAN.
Eadlyn Illéa első olyan hercegnője, akinek Párválasztót rendeznek, ám egyáltalán nem hiszi, hogy harmincöt kérője közül bármelyikbe is beleszerethet
A versengés első heteiben kizárólag a napokat számolja, hogy mikor küldheti végre haza az összes fiatalembert. A palotában történő események következtében azonban egyre inkább a figyelem középpontjába kerül, és eközben arra is ráeszmél, hogy talán mégsem tenné boldoggá, ha magányos maradna.
Eadlyn még mindig nem igazán tudja elhinni, hogy rá is olyan tündérmesébe illő élet várhat, mint a szüleire húsz évvel korábban. Az embert azonban a szíve időnként nagyon is meglepi… Ezért a lánynak hamarosan olyan döntést kell hoznia, amely minden korábbinál lehetetlenebbnek és fontosabbnak bizonyul.

Idézetek:
„Szerelem. Gyanítottam, hogy a ruhákhoz hasonlóan ez sem illik ugyanúgy két különböző személyre. Még mindig nem igazán tudtam, mit jelent számomra a szó, ám éreztem, hogy inkább előbb, mint utóbb, de én is teljesen meg fogom érteni. Már csak az volt a kérdés, hogy elégedett leszek-e a meghatározással.
„Könnyen belátható, hogy senkit sem kényszeríthetek arra, hogy úgy bánjon másokkal, ahogy kellene. Ez lelkiismeret kérdése.
„A falnak támaszkodva a könnyeimmel küszködtem. Én voltam a királynő. Nem akadt senki, akinek a hatalma az enyémhez lett volna mérhető. És még éltemben sosem éreztem ennyire magam ennyire tehetetlennek.
„Az igazság azonban az, hogy a szerelem épp annyira végzet kérdése, mint tervezésé, épp oly szépséges, mint amilyen katasztrofális dolog.

Míg Eadlyn történetének első része belopta magát a szívembe, de sokak már ezt is feleslegesnek találták, de én élveztem az új felállást és örültem, hogy kaphatok még egy kis időt a kedvenc szereplőimmel. Bár Eadlyn személyiségét lehetett támadni, úgy hiszem egy igazán szerethető karaktert kaptunk az írónőtől. A befejező rész azonban igencsak kidolgozatlanra sikerült és a legnagyobb baj vele, hogy hiányérzetet hagy maga után.

Egy drámai fordulattal ért véget a Koronahercegnő, amely igencsak nagy izgalmakra adott okot. Mindezek mellett ott volt a legnagyobb kérdés is: Kit választ Eadlyn? Ezzel kapcsolatban is ellentétesek az érzéseim, hiszen nem az a fiú nyert, akinek én szurkoltam, ez nem is akkora baj, de szerintem az írónő, olyan fordulatot akart vinni a Párválasztóba, amely meglepetésként éri az olvasót, azonban nem igazán volt ez a szál kidolgozva. Sokkal izgalmasabb lett volna, ha Eadlyn és a kiválasztott fiú kapcsolata jobban fel van építve. Esetleg több jelenetet is szentelhetett volna nekik az írónő. A másik olyan, amiért haragszom kicsit, hogy az utolsó tíz oldalon akart az írónő minden szálat elvarrni, így egy meglehetősen zsúfolt befejezést kapunk, és nem Eadlyn érzései kerülnek a középpontba. Emellett nagyon sok olyan szál volt, amelyről szerettünk volna többet megtudni, de ezáltal nem volt rá lehetőségünk.

De nem akarok senkit elkedvteleníteni a történettől, ugyanis megvannak a könyvnek azon részei, ami belopják magukat a szívünkbe. Újabb részleteket tudunk meg America és Maxon életével kapcsolatban, Ahren visszatér és több titkokra is fény derül, amelyet nem is sejtettünk az előző részekben. A legfontosabb, hogy az egész Párválasztó hangulat feleleveníti, miért is szerettünk bele ebbe a sorozatba.

Eadlyn karaktere hatalmas jellemfejéledősen megy keresztül, ugyanis a megismert elkényeztetettet hercegnő a könyv végére egy magbiztos, határozott nő lesz, aki képes meghozni a megfelelő döntéseket, céltudatos és nem fél átvállalni a legnehezebb feladatokat se. A legfontosabb azonban, hogy a saját boldogsága mellett, a mások életére is figyelemmel lesz. Úgy bizony egy olyan Eadlynt kapunk, akit Illéa népe is szeretni fog.

A kételyeim ellenére mindig jó elmerülni ebben a világban és valószínűleg újra fogom majd olvasni, hiszen a Párválasztó, az egyik kedvencem sorozatom. Nem biztos, hogy erre a befejezésre vágytam, de lehetett szeretni az új szereplőket, és ha Americából és Maxonból kapok egy újabb kis darabot, akkor mindent megér. Kiera Cass egy különleges világot teremtet meg és én kíváncsian várom a legújabb dobásást.

Értékelésem:



You Might Also Like

1 megjegyzés