Borsa Brown: A maffia ágyában – szenvedélyesebb, bővített kiadás

13:49

Egyszer már olvastam a sorozatot, de amikor egy nőnapi akció keretében beszerezhetők voltak a kötetek, akkor végre én is a polcomon tudhatom a sorozatot, sőt az új bővített kiadás került hozzá, így nem volt kérdés, hogy újra kell olvasnom a regényeket és bizony írnom is kell róla.

Suzanne ​Roberts körül megfordul a világ: viharos gyorsasággal veszít el mindent és mindenkit maga körül, ami és aki addig fontos szerepet töltött be az életében. Szerencséjére a sors kárpótolja őt mindenért: megajándékozza Massimo, az ellenállhatatlan, művelt és jómódú ügyvéd szerelmével, aki rögvest szülővárosába, Palermóba röpíti álmai asszonyát. Itt véget is érhetne ez a romantikus történet… a happy end ezúttal mégis elmarad. Szicíliáról ugyanis kiderül, hogy távolról sem a képzelet mesés birodalma, s lassan Massimóról is lehull az álarc…
Lesz-e kiút az érzései között őrlődő, bántalmazott hősnő számára? Van-e szabadulás a maffia hálójából? És egyáltalán: hol van a határ szerelem és gyűlölet között?
„A gyűlölet is szeretet, csak épp fejtetőre van állítva. A szeretet igazi ellentéte a félelem” – adja meg a választ Osho, és e tantétel igazságát nem is bizonyíthatná hitelesebben e könyv.
BORSA BROWN lélektani folyamatokat is boncolgató, letehetetlen regénye feltárja, milyen pokoli mélységekbe és paradicsomi magasságokba juthat férfi és nő, ember és ember kapcsolata.
Idézetek:

„Az én életem nem film volt. Valóság. Valóságos szerelem, valóságos halálfélelem.”

Nem tudom, a lélek és az agy harcában melyik lehet a győztes, mert nálam még nem dőlt el a csata. A lelkem feloldoz minden alól, hiszen minden tettemnek van oka, de az agyam folyton azt szajkózza, hogy a végeredmény a lényeg. A rossz vagy megbocsáthatatlan tettek akkor is azok maradnak, ha a lelkünk megnyugszik tőle.”

„A gyűlölet és a szerelem valóban közel áll egymáshoz, ezzel az alapigazsággal ekkor szembesültem. Gyűlöltem ezt az embert, azért, mert bűnöző volt, és mert engem ennyire megalázott – de határtalan szerelmet is éreztem iránta.”

„Ha egyetlen szóval kellene őt jellemeznem, annyit mondanék: vezér. Vezér, mert elvezetett engem a szerelem ösvényein a teljes boldogsághoz – és vezér, mert megmutatta az utat a pokol legmélyebb bugyraiba.”


Annak ellenére, hogy már egyszer olvastam az egész sorozatot, ugyanolyan intenzitással éltem meg, amit a regény nyújtott, mert Borsa könyveinek van egy olyan varázsa, hogy amikor kinyitod, az első pillanatban magukkal ragadnak és nem engednek. Napokig, sőt hetekig a fejedbe férkőzik és nem tudsz másra gondolni, mint a történetre.

Massimo és Suzanne kapcsolata ugyanolyan intenzív és szélsőséges volt, ahogy az emlékeimben élt, és bármennyire tudtam, hogy milyen érzéseket fog kelteni bennem a kettőjük között húzódó macska-egér játék, újra letaglózott és nem tudtam szabadulni a kételyeimtől. Néha úgy éreztem magam olvasás közben, mint Suzanne. Csapdába esetem, mert Massimo, hol megőrjített, hol felőrölt, hol magával ragadott. Ezért is van bennem, hogy egyszerűen oda vagyok a könyvért, a másik pillanatban azonban kivágnám az ablakon. Azonban pont ezt az érzelmi hullámvasutat imádom annyira. Sokat gondolkodtam azon is, hogy én miként élném meg ezt a kapcsolatot, valahol úgy érzem, nekem se sikerülne menekülnöm Massimo lehengerlő személyisége elől. Főleg azután, hogy most már az ő gondolataiba is betekinthetünk. Őszintén elárulom, sokkal jobban imádtam a könyvet, hogy az ő szemszögéből is megélhettük a  kettőjük kapcsolatába.

A szerelem vakká tesz, és ebben a regényben ez még nagyobb értelmet nyer, de ahogy a szerelem lángja ég, úgy a gyűlölet is befészkeli magát a karaktereink szívébe. Massimo saját magát ostorozza, retteg attól, hogy olyanná válik, mint az apja, de közben, tudja, hogy nem menekülhet, mert a vér kötelezi, hiszen ő is tagja a Cosa Nostrának. Suzanne pedig maga se tudta, hogy a Massimo iránt érzett szerelme miatt milyen áldozatokat kell majd hoznia. Szicília pedig mindkettőjüknek egyszerre nyújtja a boldogságot és a félelmet.

A maffia ágyában nem egy könnyed szerelmes történet. Sokkal mélyebb érzelmek és érzések kerülnek a felszínre. Szélsőségességgel találja szembe magát az olvasó, amely magával ragad és olyan helyzeteket tartogat számunkra, amellyel nem igazán tudunk mit kezdeni. Borsa mesterien tárja fel a lelkek érzéseit, ezáltal mi is ítélkezünk, megbocsátunk és ugyanolyan vakon szeretünk. Ez a történet is egyértelműen  olyan, amit nem fogsz feledni.

Ha kíváncsi vagy arra, hogyan lehetséges együtt élni a Maffia egyik tagjával, milyen az élet, amelyet örök rettegésben töltesz. Mennyit képes elviselni a szerelem. Hol az a pont, amikor már az életedért kell menekülnöd, de minden egyes megtett lépéssel ugyanúgy meghalsz. Egy fantasztikus, érzelmes, veszélyes és magával ragadó történet, egy magyar írónő tollából. Hidd el, ha egyszer a Maffia bűvöletébe kerülsz, te se menekülhetsz!

Értékelésem:


You Might Also Like

1 megjegyzés