R. Kelényi Angelika : Szulejmán és a magyar udvarhölgy

15:26

Az Álomgyár Angyalai turné állomásán kaptam meg a kiadótól ezt a könyvet, amelyben az írónő kedves szavai is belekerültek. Nagyon kíváncsian vártam, hogy mit tartogat számomra ez a könyv. Nem csalódtam, pont azt kaptam vissza, amire vágytam. Történelem, romantika és izgalom.


Kiadó: Álomgyár Kiadó
Oldalak száma: 408
Kiadás éve: 2016


Izgalom és romantika Szulejmán udvarában. 

Szulejmán 1541. augusztus 29-én elfoglalja Buda várát. Ezen a napon nemcsak a magyar történelem, hanem egy fiatal lány élete is hatalmas fordulatot vesz, amikor uralkodói utasítására ő kíséri a gyermek János Zsigmond királyt a szultán táborába. A húszéves Illésházy Anna csak külsőleg tűnik egyszerű nemes lánynak, valójában egy különleges udvarhölgy, rendkívüli tudással és kemény feladattal, mellyel Izabella királyné és a király gyámja, a furfangos diplomáciai zseni, Fráter György bízta meg. Mindent megtesz, hogy maradéktalanul teljesítse a megbízatását, ezért kalandos úton beépül a szultán háremébe. 
A bátor magyar lányt nap mint nap új feladatok elé állítja a sors, és döntenie kell, hogy a rá rótt kötelesség, vagy az igazság és a szerelme fontosabb-e számára. 

A Szulejmán és a magyar udvarhölgy R. Kelényi Angelika első történelmi eseményeken alapuló romantikus kalandregénye. Hazugság, gyilkosságok, nőrablás, intrika és halálos szerelem a török félhold árnyékában, a magyar történelem vérzivataros időszakában.

Idézetek :

„Kemény próba elé állítasz, Istenem! Nem tudom, mi nehezebb? Hazudni egy olyan férfinak, akire minden porcikám vágyik, vagy odaadni magamat valakinek, akit gyűlölök? Melyik a kegyetlenebb feladat? Nem adtál választást, Uram! Erős vagyok, álarcban járok, de szenvedek e maszk alatt… Azért ne félj, nem vetem le. Tudom a dolgom. Csak a könnyem égeti a bőröm.

„A lány elmosolyodott, de ez most szomorkásra sikerült. Ő tudta, hogy nincs jövője a szerelmüknek, tudta, hogy addig tart, míg be nem teljesíti a feladatát, utána mennie kell. Örülnie kellett volna, mert elérte, hogy a férfi megszegje az esküjét, de erősebb volt immár a vágya, mint a kötelességtudata.

„– Bíztam benned – mondta sötét tekintettel. A lány könnyen kiolvasta belőle a fájdalmat. Ő pont azt a veszteséget érezte, mint a férfi. 
– Tudom, szerelmem – suttogta, majd megcsókolta.

„A szeretet és gyűlölet oly közel áll egymáshoz, hogy egyetlen pillanat alatt felcserélődik az ember szívében. S míg egyik teremt, a másik öl.


Az írónő kérése volt, hogy csak őszintén írjam meg a véleményem, így is tettem. Őszintén kijelentem, hogy egyenesen imádtam. Köszönöm, hogy egy újabb történelmi korban játszódó történetet olvashattam, amely ennyire képes volt elvarázsolni.

Aki olyannyira szereti a történelmet, tudja, hogy nagyon nehéz ilyen könyvekre bukkanni. Én nagy rajongója vagyok, a régi korba helyezett történeteknek. R. Kelényi Angelika pedig nem akárhova repített minket vissza, mint a török hódoltság idejébe. Akik azonban úgy gondolják, hogy ennek a könyvnek bármi köze is van a sikeresen futó sorozathoz, annak csalódást kell okozzak, ugyanis ez a könyv egy teljesen más történetet dolgoz fel aminek főszerepben a magyar udvarhölgy, Anna áll.

Anna, aki egy olyan fantasztikus karakter, akiről minden olvasó szívesen olvas. Anna ugyanis rendkívül erős fiatal lány, akinek egyetlen feladata van megvédeni a királynét bármi áron. Mindig szeretem, ha a női karakterek határozottak. Ebben az esetben bőven felülmúlt minden várakozásomat, hiszen Anna rendelkezik minden olyan tulajdonsággal, amely bárkire veszélyes lehet. Hiszen egy nő, ha furfangos és érzéki, akkor bármit képes megvalósítani. Azonban egyetlen dolog, még a legerősebb és leképzett nőt is képes eltéríteni az útjáról. Ez pedig nem más, mint a szerelem. Már a könyv elején sejtettem, hogy nem Szulejmán lesz a szerencsés férfi, akiért Anna rajongani fog, és aki figyelmesen olvas, már az első pillanatban rájöhet arra, hogy melyik harcos is rabolja el a fiatal lány szívét.

Az 1541-ben játszódó történet minden pillanatában hiteles és jó érzés feleleveníteni a korábban

tanultakat. Mégis az írónő, olyan olvasmányos formába öntötte ezt a könyvet, hogy bárki számára élvezetet nyújt az olvasása. Betekinthetünk a királyi udvar életébe, mind magyar, mind török oldalról. Részesei lehetünk Fráter György cselszövéseinek, Izabella királynő vívódásainak és Anna embert próbáló küldetésének, amely nem csak testileg, de érzelmileg is veszélyes a fiatal magyar lányra. A könyv befejezése azonnal folytatásért kiált. Ugyanis újra szeretnék részese lenni ennek a kornak és újabb izgalmakat akarok átélni Annával

.
Bátran ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, hiszen egy csodálatos utazást kínál egy olyan korba, amely igazán meghatározó volt a magyar történelemben. Hazugságban, cselszövésben, fordulatokban és romantikában gazdag könyvet tarthat kezében az olvasó, amelyben biztos nem fog csalódni.

Értékelésem:




You Might Also Like

0 megjegyzés