Keri Smith : Nyírd ki ezt a naplót #1

14:33

 Nagyon örültem, amikor a Maxim Kiadó jóvoltából magaménak tudhattam én is ezt a könyvet, ugyanis végtelen eredeti ötlet, hogy te magad alkosd meg a saját, egyedi könyvet. Hidd el, téged is magába fog szippantani ez az új őrület.

Kiadó: Maxim Kiadó
Oldalak száma: 224
Kiadás éve: 2016

Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy könyv, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá… 
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni. 
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!


Amikor először végiglapoztam a könyvet, megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem csak alkotni fogunk, hanem rongálni is. Tépni, törni, ugrálni, piszkolni, ezek mind hozzátartoznak ahhoz, hogy egyedi dolgot teremtsünk. Azonban, ha jól végigolvasod a feladatokat rájössz, hogy a kreativitásodon kívül egy másik nagyon fontos dologra is megtanít ez a könyv, mégpedig kilépni a komfortzónádból, ugyanis egy könyvmoly, aki eddig mindig a legnagyobb biztonsággal óvta a könyveit, most olyan feladatokkal szembesül, amihez igencsak szükség van kilépni a megszokott ritmusból. Ez a könyv nem egy kétórás munka, hetek, sőt hónapok alatt készülsz csak el majd vele, de ne aggódj minden pillanatát élvezni fogod. Én első körben ezeket a feladatot teljesítettem, imádtam minden vele töltött időt, hiszen teljes mértékben kikapcsolt és az idő csak rohant miközben én festetem, rongáltam és alkottam.


1.  Az első feladatok  között máris talán a legnehezebbet találod. Jól látod, meg kell törni a könyv gerincét. Mondhatom, nem a legegyszerűbb, hiszen bármikor, ha olvasok, vigyázok arra, hogy ez ne forduljon elő, de most nem volt választásom. Így történt, hogy először szándékosan törtem meg egy könyv gerincét. ( és talán élveztem is!?)

2.  Nem vagyok egy nagy kávés, de valahogy ez a feladatnál előre tudtam, hogy milyen jót is lehet alkotni majd egy csésze kávéval. Íme az eredmény, amit néhány csepp kávéval el lehet érni. Én imádom, van benne valami hívogató, hogy máskor is így tegyek.

3. Vissza a gyerekkorba, hiszen utoljára akkor festetem be a kezem és nyomdáztam vele. Mégis, amikor felemeltem a kezemet a lapról és láttam az eredményt, rájöttem, hogy néha igenis érdemes egy kicsit újra gyereknek lenni, mert egy csöppnyi önfeledt boldogságot kapunk vissza ezáltal.

4. Ennél a feladatnál egy régi jó barátot vettem elő, mégpedig a pasztellkrétát. Régebben imádtam dolgozni vele, hiszen a satírozással és a színek egybemosásával, valami elképesztő dolgokat lehetett alkotni. Úgyhogy most is alkotni akartam, a színátmenet talán ma az egyik legtrendibb dolog, így én is megpróbálkoztam a létrehozásával.

5. Talán az eddigiek közül ez az egyik, amit élveztem csinálni. Már az első pillanatban tudtam, hogy valami folytonos mintát szeretnék megalkotni, aztán egyszerűen jött ez a fa és az ő ágai, amelyek szerteágaznak a lapon. Én imádom, ahogy a fekete lapon előbújik a fehér, ezzel kirajzolva a képet, amit alkottam.

6.  Itt bizony rongálni kell, de ezzel nincs mindennek vége, ugyanis úgy döntöttem a rongálásból is akarok valami szépet alkotni, úgyhogy elkezdtem színezni, ez is jó bizonyíték, ha befejezel egy feladatot, az még nem a vége. Visszatérhetsz és tovább alkothatsz. Rád van bízva mit hozol ki az egyes utasításokból.

7.  Irodaszerek. Kicsit hiányos még ez az oldal, de van még időm bővíteni, ha a kezembe kerül majd olyan eszköz, ami ide illik. Bár ha jól meggondolom, akár rajzolhattam is volna. Látjátok itt bármit lehet, te írod a szabályokat!

8. Ezt az oldalt nagyon szerettem megcsinálni. Gyerekként is imádtam ezeket a feladatokat, mert soha nem tudod mi fog megszületni, csak ha a két lapot szétnyitod. Igyekeztem a színekkel játszani ezen az oldalon. Nekem nagyon bejön, ami megszületett a legvégén.

9.  Elérkeztünk talán legkedvesebb oldalhoz, amit eddig csináltam. Mindig is szerettem pozitív gondolatokat úgyhogy ennek igazán nagy lelkesedéssel estem neki. Beragasztottam két pozitív hangvételű feliratot és kiegészítettem még két olyan idézettel, amelyben az önmagad megvalósítása és erősítése kap hangsúlyt.

10. Legvégül pedig egy olyan oldalt mutatok, ahol kicsit ellenszegültem a feladatnak, ugyanis én nem egy teljes oldalt ragasztottam ide, hanem csak a képeket és azokat a szavakat, amelyek tetszettek. Nekem ennél a feladatnál ez villant fel a fejembe és tudtam, most lázadni fogok és megvalósítom, amit szeretnék!

Itt még nincs vég, rengeteg feladat vár még rám. Remélem ti is kedvet kaptatok, higgyétek nektek is ki kell próbálni! Ha szeretnétek kinyírni ezt a naplót és alkotni valami újat, akkor itt a lehetőségetek. Ragadjátok meg és merüljetek el, abban, amit ez a könyv nyújt nektek! Nem fogtok csalódni!




You Might Also Like

5 megjegyzés

  1. Eddig is szemeztem ezzel a csodálatos könnyvel, de a te bejegyzésed meggyőzött arról, hogy nekem is be kell szereznem a Nyírd ki ezt a naplót. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, remélem jól fogsz vele szórakozni. Hidd el nem fogsz csalódni, teljes kikapcsolódást nyújt! :)

      Törlés
  2. Én ma kezdtem el, és már nagyon belelendültem. A rajzoláshoz nincd tehetségem, de igazából csak pár oldalon fontos. Most éppen aht várom, hogy megszáradjon a könyvre köpött vizem. :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mindenkinek a fantáziája szab határt. Ez jó ebben a könyvben, ha nem is tudsz rajzolni, máshogy is meg lehet oldani a feladatokat :D

      Törlés
  3. Tényleg nagyon jó maga az ötlet, és látom is a pozitív oldalát. De könyörgöm. EZÉRT VÁGJÁK KI A FÁKAT!!!??? :(

    VálaszTörlés