Hello New Year - Kedvenc könyveim #1

10:49

Lassan közeleg az év vége és egy újabb évnek nézünk elébe, így a következő napokban egyfajta lezárást olvashattok a blogon. Többek között a kedvenc könyveimről, kedvenc könyves karakterekről és a terveimről is.


Első körben a 2015-ös év kedvenc könyveit hoztam el nektek, illetve két sorozatot, mert nem tudtam választani , hiszen minden egyes részt imádtam. Nem rangsoroltam, mert nem igazán tudnék csak egy könyvet kiemelni. Úgyhogy ez csak egy lista a kedvencekről, ha szeretnétek elolvasni az értékeléseket, akkor kattintsatok a címekre


Nagy várakozással vártam, az egyik kedvenc sorozatom befejező részét. Megérte a várakozását, Rebecca Donovan nekem nem tud csalódást okozni.

Magas volt az elvárásom, hiszen az előző részek magasra tették a mércét. Abban a pillanatban, hogy elolvastam az első sort, magával ragadott a történet és igazán nehezen tudtam csak lerakni. Folyamatosan azon járt az agyam, hogyan fog Emma és Evan ebből a bonyolult helyzetből továbblépni. Hogyan is alakul a közöttük lévő szerelem? Mennyire változtak meg az elmúlt évek alatt? S nem utolsó sorban képesek lesznek-e túllépni a múlton, és megtalálni a boldogságot.

„Ha múltad hibáiban élsz, csak azt éred el, hogy tönkreteszed a jövődet.”



Szintén egy nagyon várt könyv volt az idei évben. A Párválasztó sorozatot America és Maxon főszereplésével fantasztikus volt, így kíváncsi voltam milyen lesz őket egy másik oldalról látni.

De ki lesz az új király, ki fog Eadlyn mellett állni és kormányozni Illéát? 35 fiú indul el megmérettetésen, de ki az az egy, aki tényleg elnyeri a koronahercegnő szívét. Vannak olyan fiúk, akiket nagyon megszerettem, kimondottan érdekes karakterek. Hogy kinek szurkolok? Az legyen az én titkom! Kíváncsian várom, hogy ki lesz az, aki lebontja Eadlyn védőfalait. 

„Nem hinném, hogy a végzet vagy a sors létező dolog lenne. De azt elmondhatom, hogy néha pontosan az a személy sétál be az ajtón, akiben mindig is reménykedtél, s megtesz mindent azért, hogy távol tartson magától. Aztán valahogy mégis kiderül, hogy elégnek bizonyulsz hozzá.”


Másodjára olvastam a könyvet, de egyszerűen megunhatatlan. A történelmi romantikusokat nagyon szeretem, bármikor tökéletes kikapcsolódást nyújtanak. Szerelem, humor és történelem kombinációja mindig elvarázsol engem. 

Imádtam a könyvben, hogy egy nem mindennapi történetet kapunk, nagyon sok hasonló témájú könyvet olvastam már, de azzal, hogy az írónő ennek a listának a megvalósítására építette a cselekményt teljesen egyedivé varázsolta a történetet. Továbbá, hogy Callie karaktere, olyannyira mindennapi, kicsit tökéletlen, mint bármelyik másik nő, válik az egész történet életszerűvé. Nem esett nehezemre beleélni magam a Londoni bálok forgatagába, a füstös kocsmába whiskyt iszogatni, és olykor  megszegni az etikett szabályát.

„A szerelem, csak egy kifogás, hogy úgy cselekedjünk, hogy közben nem számolunk a következményekkel. Én mindig azt láttam, hogy a szerelem a fájdalom és a szenvedés előhírnöke. És mint fogalom is több kárt okoz, mint hasznot.”


Mindig úgy tartottam, hogy Jodi Picoult egy csodálatos írónő. A könyveinek mindig van mondanivalója, nem egyszerű olvasmányok, de nagyon tanulságosak.

Sok könyvel ellentétben, most nem rohantam az olvasással, talán nem is tudtam volna, hiszen szükségem volt kisebb szünetekre, hogy képes legyek mindazt feldolgozni, ami ebben a könyvben megjelenik. Sokszor azt éreztem, hogy a kegyetlenségek teljesen padlóra küldenek engem is, a könnyeim pedig akaratlanul is kicsordultak. A váratlan fordulatok egy pillanatra sem engedték, hogy fellélegezzek, sokszor olyan váratlanul és sokkolóan ért egy-egy titok, hogy meg kellett állnom néhány lélegzetvételnyi szünetre.

„…abban hiszünk, amiben akarunk, vagy amiben éppen kell. Ennek szükségszerű folyománya, hogy nem szívesen látunk meg olyan dolgokat, amelyeket nem szeretnénk, ha léteznének.

A. O. Esther : Gombnyomásra trilógia

Az első könyv amit az írónőtől olvastam a Gombnyomásra  első része volt. Engem ebben a pillanatban ejtett rabul az írónő munkássága. A Gombi egy nagyon pörgős, eseményekben gazdag dísztópia, ahol a szerelem sem maradhat ki.

Egy történet, amely magával ragad, és nem enged el az utolsó pillanatig sem. S ekkor rádöbbensz, hogy nem léphetsz tovább, ugyanis égető szükséged van arra, hogy ebben a világban tovább szárnyalj. A világ pedig, tényleg megváltozott egy Gombnyomásra, de ennek ellenére sem minden felhőtlen, idő kell, hogy helyreálljon minden és az emberek el tudják egymást fogadni. Szereplőink azonban megtalálták a boldogságot, a megfelelő társ és barátok oldalán.

„ A világ valóban megváltozott, egy gombnyomásra. A kérdés már csak az volt, hogy mit hoz a holnap…”

A. O. Esther : Összetört glóriák

A sorozat nagyon a szívemhez nőt, már nagyon várom a befejező részt, kíváncsi vagyok, hogyan fog zárulni az angyalok története. Amikor belekezdtem nem gondoltam, hogy ennyire magával ragad majd ez a világ, de egyszerűen nem lehet nem szeretni az Összetört glóriákat.

Sőt a történet során szembekerülünk fontos kérdésekkel. Ki a jó és ki a rossz? Vajon az emberek miért nem tudják elfogadni magukat olyannak, amilyennek születtek? De lehet-e bűn az igaz szerelem ? De van-e létjogosultsága a szerelemnek az ellenségek között ? Vajon rosszá válunk mi magunk is, ha rossz az, akit szeretünk? Ezekkel a kérdésekkel szembesülve, mindenki elgondolkodhat néhány percre, hogy létezik-e helyes válasz.

„A Mennyek Országában fénylényekként élünk – […] -Odafent nincs félelem, fájdalom, hideg vagy meleg. Nem ismerjük az éhezés, a szenvedés, az öregség és a halál fogalmát.”



You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. A csábítás kilenc szabálya nálam is az év könyve listán van, ahogy az Összetört glóriák és a Párválasztó sorozat is.Lesz még folytatása a bejegyzésnek?? :) Előre is Boldog Új Évet kívánok. :))
    B.

    VálaszTörlés
  2. A csábítás kilenc szabályával és A.O. Esther könyveivel egyetértek (a többit nem olvastam még), azok nekem is nagy kedvenceim. :)
    Boldog Új Évet Kívánok én is. :)

    VálaszTörlés