Mary E. Pearson : Fennmaradottak krónikái – Az árulás csókja #1

15:00

Már egy ideje a könyvespolcon csücsült ez a könyv, ami utólag nagy hibának bizonyult, ugyanis ez a könyv abszolút kedvenc lett az első oldaltól kezdve és egytől egyig imádtam minden sorát.
EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.
Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána.
Ő Lia hercegnő, Morrighan Királyságának Első Leánya.
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos.
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.
Idézetek:
„Ezt az életet, ezt az álmot magam kovácsolom, és csak a képzeletem szabhat határt neki. Ebben az életben egyedül én parancsolok.”
A félelem különös dolog. 
Azt hittem, már kiveszett belőlem. Ugyan, miért félhetnék még? Ám ahogy a láthatáron feltűnt Venda, mégis megéreztem a rettegés jeges tűit a nyakamon. A kiugró sziklapárkányok között, amelyeket sorra elhagytunk, valami kiemelkedett a horizonton, szürke párába burkolózva. Nem igazán nevezhettem városnak. 
Lélegzett.”

„Az elkerülhetetlennel kétféleképpen lehet szembenézni: vagy odavonszolnak a sorsod elé, vagy megtámadod.

„Nagy előnyt szereztek,eltart majd egy ideig, hogy utolérjem őket. De utol fogom. Megteszek mindent, amit kell, hogy visszaszerezzem Liát. Egyszer már megtaláltam. Másodszorra is sikerülni fog.

„Egy álmot évekig kovácsolhatsz, hogy aztán egy pillanat alatt szilánkokra törjön.

„A karjába ölelt, és gyengéden, édesen megcsókolt, mint legelőször, és éppolyan bűnbánón is. – Lia – suttogta. – Lia. 
És bár nem mondta ki, én hallottam a szót: szeretlek.


Már régen volt a kezembe olyan könyv, amelyről az első pillanatban tudtam, hogy köztünk igenis szerelem fog kialakulni. Az árulás csókja azonban megadta számomra mindazt, amit egy jó könyvtől elvárok. Fordulatokban gazdag, egyedi és izgalmas történet fantasztikus szereplőkkel.

Az alaptörténet már a fülszöveg alapján is érdekesnek bizonyul. Arra azonban nem gondoltam, hogy az írónő ilyen módon képes az olvasás élményét emelni. Lia a szökött hercegnő, bizony egy talpraesett és nem a megszokott uralkodói vérrel rendelkező fiatal lány. Határozottságán kívül, azonban ott a rejtélyes varászerő, ami minden Első lányban öröklődik. Lia azonban, úgy hiszi, ő nem rendelkezik ezzel a képességével, vagyis haszontalan arra, hogy csak úgy hozzáadják valakihez, akit soha nem látott. Nem riad vissza a kétkezi munkától és minden vágya, hogy szabad életet éljen és megtapasztalja azt a szerelmet, amit bátyja is. Ezért szökik el az esküvője napján, és ettől kezdve indulnak el a bonyodalmak.

Ugyanis két férfi indul Lia nyomában, az otthagyott herceg és egy orvgyilkos. Kaden és Rafe egy idő után Lia nyomába kerül és bizony az együtt töltött idő alatt különleges kapcsolat alakul ki a szereplők között. Olvasás közben folyamatosan volt egy megérzésem, és nem tudtam elég gyorsan olvasni, hogy a végére járjak, mi is az igazság. Ez a feszültség és izgalom teljesen magába szippantott. Őszintén bevallom, amikor végre fény derült, a fordulatra, magam mellé dobtam a könyvet és csak azt tudtam ismételgetni. hogy  TUDTAM, TUDTAM!!

A háttérvilág nagyon alaposan ki van találva, keveredik a fantasy és a disztópia sajátosságai. A könyv Young Adult besorolást kapott, de ez senki se bizonytalanítson el, mert nagyon is élvezhető, bármely korosztály számára. A különleges legenda, és mítosz egy varázslatos hangulatot kölcsönöz a könyvnek, egy kicsit visszacsöppenünk a középkorba, de mégis valahogy mai ez a világ, ahol két nagyhatalom harcának kezdete érezhető, amelynek kulcsszereplője Lia.

 Az érzelmek is meghatározóak a könyvben, nem árulok el titkot azzal, hogy a szerelem központi tárgya a történetnek. A kialakult szerelemi háromszög azonban nem sablonos és nem fordul meg a fejedben, hogy nem igaz, hogy megint nem lehet választani két férfi között. Lia ugyanis csak az egyik férfibe szeret bele, de maga se tudja, hogy ez mivel fog járni. Mindig is erre a szerelemre vágyott, de semmit se tud a férfiról csak, amit elmondott neki. De valóban igaz a szeretett férfi minden szava?

Sok más kérdés vetődik fel olvasás közben, és minden vágyad, hogy végre kiderüljenek az igazságok, csak éppen túlságosan hamar véget ér a történet, mégpedig egy igazán izgalmas résznél. Sajnos azonban még várnunk kell pár hetet, hogy kezünkbe fogjuk a folytatást, amelyből kiderülhet, hogy az orvgyilkos elvégzi-e a munkáját, a herceg felfedi végre magát és Lia varázsereje végre felszínre tör-e? Nem utolsó sorban ki nyeri el a hercegnő szívét?


Egy különleges történet, izgalmakkal és fordulatokkal, ajánlom mindenkinek, hiszen fantasztikus kikapcsolódást nyújt és biztos vagyok benne, ha egyszer elkezded, nem fogod tudni lerakni, ugyanis teljesen magával fog ragadni, talán valami mágia övezi a könyvet. 

Értékelésem:

You Might Also Like

0 megjegyzés