Mary E. Pearson: Fennmaradottak krónikái - Az árulás szépsége #3

14:10

Még emlékszem, hogy mekkora meglepetés volt számomra az első rész és hogyan lettem szerelmes ebbe a trilógiába, mert bátran merem kijelenteni, hogy az egyik kedvenc sorozatomat is befejeztem.

Lia túlélte Vendát – de a Morrighan elpusztítására törekvő gonosz erő is életben maradt, és csak a hercegnő állíthatja meg.
A közelgő háború miatt Liának nincs más választása, magára kell öltenie az Első Leány, a katona – és a vezér – szerepét. Amikor megpróbálja figyelmeztetni Morrighant, összekülönbözik Rafe-fel, és nem tudja, megbízhat-e Kadenben, aki követte őt.
A Fennmaradottak krónikájának fináléjában árulókat kell leleplezni, áldozatokat kell hozni, és végre kell hajtani a lehetetlent, mert valamennyi királyság sorsa a tét.
A kötet tartalmazza a birodalmak múltját elbeszélő történetet, a Morrighant is.



Idézetek:

Csak mi ketten léteztünk, és amit egymásnak jelentettünk, az idő leszűkült a napokra és hetekre, amikor csak mi számítottunk.”

A világ fénye remegett, kialudt, védőn sötétbe vont minket, és ismét Rafe karjában találtam magam, tenyerünk nedvesen, kutatón siklott egymáson, hazugságok nélkül, királyságok nélkül, csak a bőrünk választott el minket, a hangja meleg volt, folyékony, mint az arany napsugár, minden görcsöt kioldott bennem.”

„– (…) Semmi mást nem akartam, csak hogy túléld, és ismét együtt legyünk. Ránevettem, és gyengéden bokán rúgtam. 
– Együtt is vagyunk.”

Lehet, hogy most nem tűnik így, de ma erősebb lettél, mint tegnap voltál. Holnap még erősebb leszel.”

A világ érintése, amikor elér hozzád. A szemhéjad mögött villódzik, a gyomrodban kavarog, néha végigtáncol a gerinceden. A világ igazságai szeretnék, hogy megismerd őket, de nem erőltetik magukat rád, mint a hazugságok teszik. Megkörnyékeznek, suttognak neked, a véredbe siklanak és átmelegítenek, megcirógatják a nyakadat, hogy kiver a libabőr. Ez mind a suttogó igazság.”
Szokás szerint már a megjelenés pillanatában megvettem a kötetet, de csak mostanában jutottam el odáig, hogy el is olvassam és értékelést írjak róla. Pedig a több száz oldalnyi izgalom, váratlan fordulatok és érzelmek az első pillanatban magával ragadtak és nem tudtam lerakni a könyvet. Kíváncsian vártam, hogy 600 oldal mit is fog számomra tartogatni. Nem kellett csalódnom, mert a megszokott színvonalat kaptam az írónőtől. Nem volt mellébeszélés, felesleges tartalom, csak megfelelő mennyiségű izgalom, kaland, romantika és fájdalom.

Lia karaktere még határozottabb és erősebb lett. Lenyűgöző volt számomra olvasni, hogy mekkora erő harcol egy csöppnyi lányban. Egy örök harcos, aki soha nem adja fel a küzdelmet, és akár az életét is kockáztatja, hogy végig vigye, amit a sors rá szánt. Lia karaktere nagyon összetett, három köteten át kísérhetjük végig, ahogy egy fiatal, tapasztalatlan és kissé naiv lányból egy harcos és egy nemzet vezetője válik. Rafe továbbra is ellenállhatatlan, de közben olyan lépéseket tesz, melyre senki nem számított, de közben valahol minden döntését megérted, hiszen minden pillanatban a Lia iránt érzett szerelme élteti és mindent megtenne a lányért, de politikai döntések nehezítik az útjukat. Kadent pedig lehet utálni, de jobban lehet szeretni. Az ő karaktere fejlődik a leginkább, sok múltbeli titokra kerül fény, és nem biztos, hogy az egykori vadász valójában is egy kegyetlen gyilkos

Bár a történetben kevesebb romantikát kaptunk, mint az előző részekben, ezért minden ilyen kis részt imádni kell. Én személy szerint egy kicsivel többet olvastam volna Rafe és Lia kapcsolatáról, de ebben a könyvben inkább a végső fenyegetettség, a bizonytalan jövő és a harcra helyeződött a hangsúly. Ennek ellenére nem éreztem a történet olvasása közben, hogy bármit is hiányolnék, annyira gördülékeny, magával ragadó és izgalmas volt a befejező kötet, hogy ilyen gondolatok meg se fordultak a fejemben. Összességében egy olyan sorozatot kaptam, melyre nem számítottam. Egyedi, izgalmas, fordulatos és varászlatos. Az egyik legjobb döntésem volt, megvenni az első kötetet, hiszen abszolútan új kedvencet avattam és biztos, hogy újra olvasom majd a későbbiekben. 

Tehát, ha vágysz egy fantasztikus történetre, nagyszerű karakterekkel és megdöbbentő, izgalmas, fordulatos eseményekkel? Egy olyan történetre, ahol hazugságok, ármány, titkok és árulások húzódnak a háttérben? Egy olyan történetre, mely elvarázsol, magával ragad és szerelembe ejt egy nem mindennapi világban? Akkor válaszd Te is a Fennmaradottak krónikája!

Értékelésem:

You Might Also Like

0 megjegyzés