R. Kelényi Angelika : Az ártatlan 3. - A párizsi nő

13:17

A párizsi nő számomra az eddigi legjobban várt sorozatbefejezés. Flóra és Mariani újabb kalandjaira már annyira kíváncsi voltam, hogy egy nap alatt befaltam az egész könyvet.

Kiadó: Álomgyár Kiadó
Oldalak száma: 412
Kiadás éve: 2018

Nincs veszélyesebb egy féltékeny asszonyál…
1610 áprilisában Fabricius Flóra és szerelme, a jóképű, de cseppet sem makulátlan múltú Lorenzo Mariani Párizsba érkezik.
Nem jószántukból utaznak, a biztos halál elől menekülnek a francia fővárosba.
Egy gyönyörű, nagyvilági hölgy segíti őket, akinek gyökerei a velencei Mariani házhoz kötődnek.
Flóra hamarosan megismeri a féltékenység, és az asszonyi cselszövés legmélyebb bugyrait.
Gyilkosság, vágy és gyűlölet kíséri minden léptét, és rájön, hogy még a Tuileriák palotájában sincs biztonságban.
R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas, és vérfagyasztó történetet mesél el, mely szokás szerint nem nélkülözi a romantikát, a cselszövést és a korhű történelmi hátteret sem.


Korábban azt gondoltam, hogy akit vinni lehet, azt vigyék, de rájöttem, azt nem élném túl, ha magamra hagyna. Nem azért, mert életképtelen vagyok egyedül, hanem azért, mert a szívemnek legalább a felét birtokolja – s fél szívvel ki tud élni?

Rá kellett jönnöm, az igazi fertő nem a pocsolyából, hanem csillogó szalonokból indul, és a tisztességet sajátosan, önös érdekek szerint mérik.

Hogyan lehetséges, hogy a férfiaknak, akár ha kőből is van a szívük, a testük mégis mást üzen?

„Azért vettelek el, mert így akartam. Mert azt akartam, hogy hozzám tartozz, mert azt akartam, hogy az enyém légy. Csak az enyém.

„Mondhattam volna nemet, de mond-e egy lány nemet a szerelemre? Mond-e egy lány nemet annak a férfinak, aki a világot jelenti számára?

„Azt hisszük, a férfiak kemények. Nos, a nők ezerszer kegyetlenebbek, ha érzelmeikben sértik őket.

R. Kelényi Angelikát nem véletlenül nevezhetjük a történelmi romantikusok királynőjének, hiszen regényei egytől egyig hiteles történelmi eseményekre épülnek, de ezen felül az írói stílusa és elbeszélése az, amely azonnal az adott korba repíti az olvasót, miközben a lelkünket és szívünket is feltölti, az érzelmes, szenvedély és kalandos cselekmény.

Angelika Az ártatlan sorozat befejezésesben ismét szenzációsan jelenítette meg az adott kort, szinte megelevenedtek előttem Párizs utcai, a Notre Dame vagy éppen a Louvre falai, de amit még ennél is jobban szeretek benne, hogy oly módon jeleníti meg az érzelmeket, a vágyat és szerelmet, hogy azzal nem hivalkodik és rombolja le a történelmi mivoltját a könyvnek. Elejtett szavak, érintések, tettek, ebben jelennek meg az igazi, valós érzelmek, mindez egy dévaj és buja közegben és éppen ez az ellentét miatt is szerethetők annyira a karaktereket.

Flóra már nem ártatlan, de a lelke tiszta és olyan fénnyel ragyog, mely kiemeli őt a sok romlott nő közül. Az ő jelleme megy keresztül a legnagyobb változáson, hiszen megtapasztalja a mindent elsöprő szerelmet, a féltékenységet, halált és az elvesztés fájdalmát, de ezek az események sem törik meg őt, csak táplálják a jellemét. Minden pillanatban együtt éltem Flórával, hol mosolyogtam, hol szerelembe esetem, hol pedig kegyetlenül fájt a szívem, és ettől értettem és szerettem meg őt igazán. Marianniról beszélhetnék rébuszokban, de nem nagyon fogok, aki olvasta a sorozatot, az tudja miért is olyan különleges férfi szereplő, azzal, hogy Angelika betekintést engedett a gondolataiba, még inkább megérthettük őt, mit miért tesz, és miért nem mondja ki érzései, miközben azt minden tettével megtesz. Ő az a férfi karakter, aki egyszerre volt számomra pimasz, szenvedélyes, rejtélyes, de közben védelmező és gondoskodó. A kettőjük kapcsolata pedig egyszerűen varászlatos, kis lépések sorozata, ami sokszor fájdalmas, de mégis valami egészen gyönyörű utat jár be.

Az izgalmak most sem maradnak el, és újabb izgalmas rejtély bontakozott ki a könyv lapjai, azonban most úgy érzem a cselekmény inkább szolgálta a szereplőink útkeresősét és a boldogság beteljesülését. Én nem bántam, hiszen mindezek ellenére is fordulatos, megdöbbentő és szívszorító jeleneteket élhettem át. Minden tökéletesen meg volt komponálva, ármány, hazugság, féltékenység, bosszú, szerelem, félelem és fájdalom.

Bár fájó szívvel engedem el a sorozatot, de mindent megkaptam amire vágytam. Kalandok, titkok, hazugságok, rejtélyek, szerelem és romantika.  Angelika olyan történelmi sorozatot teremtett, mely elvarázsolja az olvasóit, csodálatos helyszínekre és korba repíti őket, miközben mindig tartogat valami váratlant.



Értékelésem:


You Might Also Like

0 megjegyzés