Blogger life – előnyök és hátrányok

13:45

Bloggernek lenni mindenkinek mást jelent, valakinek a hivatása, más csak hobbiként tekint rá, de mindenkinek van egy közös pontja, hogy ugyanúgy megélik ennek az életnek az előnyeit és hátrányait.
A mai nap szeretnék egy kicsit az előnyökről és a hátrányokról is néhány szót ejteni, éppen azért, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy bloggernek lenni milyen nagyfokú elhivatottságot takar, bár úgy gondolom, mindenki kíváncsian várja, hogy milyen nehézségekről, vagy hátrányokról fogok beszélni, de előbb vegyük sorra, hogy mi mindent köszönhetek a blogomnak.
Életem egyik legjobb döntése volt, hogy elkezdtem blogot vezetni, hiszen közel négy év alatt olyan ajtókat nyitott meg, melyre egyáltalán nem számítottam, sőt mondhatom nem is álmodtam, számos barátot szereztem általa, akikkel összeköt a közös szenvedély, az olvasás. Emellett megismerkedhetem nagyszerű emberekkel, nem utolsó sorban csodás írókkal, valamint hozzásegített, hogy sikeresen abszolváljam az egyetemet. Nem viccelek, ez a hobbim jelentette a szakdolgozatom témáját, és éppen ezért írtam annak is minden sorát örömmel, ahogy teszem most is és teszem minden egyes bejegyzés alkalmával, de nem tagadom vannak időszakok, amikor nekem is nehéz megőrizni a lendületet. A blog sikereinek és nektek olvasóknak köszönhetem, hogy recenziós példányokat kaphatok és minél több olvasást szerető emberhez juttathatom el a különböző könyveket. Mondhatni mindez szép és jó, de ezzel általában mindenki tisztában van. Mindenki azt hangoztatja bloggernek lenni mennyire jó és menő dolog, de egyre többször szembesülök azzal, hogy olyanok nyitnak blogot, akiket csak az ingyenes termék vonz. Kicsit felháborít, hogy azok, akik küzdenek, sokszor vért izzadnak egy jó bejegyzésért, azért, hogy ezzel hálálják meg a cégtől kapott „terméket”, addig mások összevetnek valami értékelés félét, készítenek pár fotót és mindet késznek vélnek.
Mondhatnám, hogy ez az egyik hátránya a blogger életnek, nem tagadom, nem egyszerű a folyamatosan megjelenő bloggerek között fenntartani a helyed, de ahogy a márkák és cégek esetében is a te munkád egyedisége és az ötleteid lesznek azok, melyek kifizetődőnek és meghozzák a sikert. Annyi jó dologról beszéltem már, de akkor itt az ideje, hogy megosszak néhány negatívat is. Milyen hátrányai is vannak a blogger létnek? A következőknek csakis a személyes tapasztalataim képzik az alapját, tehát nem akarok általánosítani. 
Az én egyik legnagyobb szívfájdalmam az az olvasók passzivitása, nem arra gondolok, hogy az adott bejegyzés nem éri el a megfelelő olvasottságot, sokkal inkább arra, hogy nem fejezik ki az adott bejegyzéssel kapcsolatban az érzéseiket. Gyakran érzem ezért, hogy már csak saját magamnak írok, hiszen honnan tudjam, hogy azok az emberek tényleg elolvasták a posztomat, és esetleg meggyőztem őket, hogy olvassák el a könyvet. Úgyhogy egy jó tanács, ha teheted, legalább egy smilet hagyj a bloggernél. Az én másik ősellenségem az idő, nehéz összeegyeztetni egy hobbit a munkával, családdal barátokkal és a pároddal. S akkor még nem is beszéltünk az edzésről, főzésről, szórakozásról. Való igaz, hogy nem könnyű, gyakorta, mint ahogy most is bőven éjszakába nyúlóan gépelem a szövegeket, keresgetem a képeket, vagy olvasom a következő könyvet, de azt kell mondanom, hogy sokszor áldozatot kell hozni a blog javára. Szeretem az elvárásokat és, hogy ennek megfelelően a maximumot nyújtsam, de néha, ezek az elvárások miatt érzem úgy, hogy újabb összecsapott és életem legrosszabb blogbejegyzését hoztam össze. Bármennyire is úgy gondolhatjátok én csak olvasással töltöm az időm nagy részét, mindig aggódok, hogy már egy hónapja nálam van a kapott könyv és nekem még mindig nem volt időm elolvasni, vagy éppen írni róla. Eljutottunk egy olyan nehézséghez, mely megszokott az életben. Nem más, mint a kiégés. Mostanában gyakrabban fordul elő velem, hogy képtelen vagyok kezembe venni egy könyvet és elolvasni, mert egyszerűen olvasói válságban szenvedek, vagy a könyv témája nem passzol az aktuális hangulatomhoz.
Láthatjátok, mint ahogy az életben is, egy blogger létnek is megvannak a saját előnyei és hátrányai, s mindezt csak a magam nevében mondhatom. Mindenki máshogyan éli meg ezeket a dolgot. Félre értés ne essék, nem panaszkodásnak szántam ezt a posztot, csak egy rávilágításnak, hogy itt se minden rózsaszín.

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Teljes mértékben egyetértek azzal, amit írtál!
    Szerencsémre mostanában a legtöbbször van valaki, aki kommentel, elmondja a véleményét, de én is éreztem ennek hiányát. Ilyen esetekben valóban jön a gondolat, hogy tetszik egyáltalán, amit csinálok, magamnak írok-e, de főképpen engem és - ahogy kivettem a bejegyzés alapján - téged is főképpen az írás szeretete motivál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a hozzászólásod, valóban az írás és az olvasás szeretete visz előre a nehéz időszakokban is. :)

      Törlés
  2. Szia!
    Most találtam rá a blogodra, és amiről ebben a posztban írtál, azzal kapcsolatban mindenben egyetértek. Nincs sok feliratkozóm (hozzád viszonyítva), és köztük is vannak, akik hol megszüntetik a feliratkozást, hol megújítják - bár ez lehet, az én hibám, mert néha rendszertelenül posztolok :D -, de a lényeg az az, hogy közülük mindig van legalább egy-két ember, akik kommentelnek, és ezért nagyon hálás vagyok. A nagyobb feliratkozó számú blogoknál, amik főként könyvesek vagy beauty blogok, észrevettem, hogy az olvasók nem olyan aktívak. Lehet, hogy csak gyorsan át szokták futni a posztokat, hogy miről van szó és azt pozitívan értékelted-e, vagy a blog olvasás nekik ilyen pár perces szünet két kötelesség között, amibe nem fér bele a kommentírás. Ki tudja...
    Ettől függetlenül ne hagyd abba, amit szeretsz csinálni! :)
    További szép napot!

    VálaszTörlés