Rebecca Donovan : Csak lélegezz!

19:50

"Nyers, őszinte, megingathatatlan és könyörtelen, rabul ejti az érzelmeket."

Már a az első pillanatban tudtam, hogy ez hatalmas szerelem lesz első olvasására is. Nem lehet nem imádni ezt a sorozatot. Minden megvan benne, ami a Young Adult kategória kínál.
Rebecca Donovan bemutatkozó sorozata a Csak lélegezz trilógia.

 
„Gyógyíthatatlanul optimista vagyok. Hiszek abban, hogy aminek meg kell történnie, az meg is történik!Éppen ezért képtelen vagyok bármit is feladni: ez hiányzik a génállományomból.
Szenvedélyes (ahogy egyesek mondanák, túlfűtött ) egyéniség vagyok. Tapasztalatból tanulok( meg is égettem magamat, olyan sokszor, hogy azt el sem mondom),és teljes szívvel –lélekkel szoktam csinálni a dolgokat, amelyek aztán vagy sikerülnek, vagy nem.
Gondolom ez látszik is az írásimon : ne hagyok elvarratlan szálakat és minden kitálalok, hogy az olvasók tetszés szerint utálhassák vagy szerethessék. Leginkább a saját utamat járom, letérek a kitaposott ösvényről,ha valami érdekeset vagy lenyűgözőt látok, telegyalogolok az iszalagba és a tüskebokrokba, hogy átélhessem azt a szépséget és izgalmat, amelyet mások sokszor kihagynak, és ilyenkor rendkívül érdekes emberekkel találkozom..”
Így ír magáról az írónő, akinek könyvei nem mindennapi témákat boncolgat.

Elakadó lélegzet

Weslynben, a connecticuti gazdag városban, ahol a lakosság többségének az a legfőbb gondja, hogy milyen benyomást kelt, és kivel előnyös mutatkozni, Emma Thomas a legszívesebben átváltozna levegővé, de addig is rögeszmésen ragaszkodik a tökéletesség látszatához: úgy öltözik, hogy senki se lássa rajta a zúzódásokat, nehogy kiderüljön, mennyire távol esik a tökéletességtől az élete. Egy napon váratlanul beköszönt a szerelem, amelynek hatására Emma kénytelen tudomásul venni a saját értékét, bár ez azzal fenyegeti, hogy kiderül a titok, amelyet olyan kétségbeesetten takargat…
Egy lány története az életet megváltoztató szerelemről, a leírhatatlan kegyetlenségről, és a törékeny reményről. A Reason to Breathe a nagy kritikai elismerést aratott Breathing-sorozat első kötete.

Visszafojtott lélegzet

Weslynben most mindenki tudja Emma titkát, de Carol már nem bánthatja. Vannak, akiket még mindig kísértenek annak az éjszakának a borzalmai, és vannak, akik kénytelenek szembenézni döntésük következményeivel. Emma csak most kezd visszatérni az igazi hétköznapokba, és ebben segítségére van életének két legfontosabb személye, szerelme, Evan és legjobb barátnője, Sara. A lány úgy dönt, hogy itt az ideje, hogy anyjával is szorosabbra fűzze a viszonyát, ennek előmozdítása érdekében hozzá költözik. De biztosan ez a legjobb döntés? Képes lesz – e szembenézni mindazzal, amit múltja rejteget?


Out of Breath 

Emma elhagyja Weslynt, és ezzel mindenkit maga mögött hagy, azért, hogy megkezdje tanulmányait Stanford Egyetem, mint ahogy mindig is tervezett. Már nem ugyanaz a lány, csak árnyéka önmagának. Emma megtört, és az egyetlen módja annak, hogy ismét a régi legyen: a megbocsátás. Emmának meg kell találni a módját, hogy megbocsásson önmagának, és felismerje mennyire értékes, mielőtt  megkapja a szerelem, amit igazából megérdemel.
(saját fordítás)

Valószínűleg az őszre várható a megjelenése.



Idézetek:

"Abban a pillanatban tudtam meg, hogy soha életemben senkit sem fogok szeretni annyira, mint Evan Mathewst"

"Fájt a fülem a csendtől, miközben vártam a szavakat, a vádakat, a szidalmakat. Nem jöttek. Bár ahhoz nem is kellettek szavak, amikor a fejem az ablakhoz csapódott egy váratlan lökéstől. A koponyámban harangoztak. Akaratlanul felnyögtem a kíntól."  

„A szerelem és a veszteség mérlegében a szerelem adott erőt harcolnom azért, hogy tudjak… lélegezni.”

„Jobb-e a lehető legtöbbet kifacsarni egy pillanatból, tudva, hogy bármikor elillanhat? Jobb-e az élmény, mint az elkerülhetetlen következmény?”

„Azon az éjszakán, amikor ott feküdtél sebesülten és alig lélegeztél, megígértem. Megígértem, hogy örökké szeretni foglak, és soha senki nem bánthat téged.”

„– Könyörögtem, hogy lélegezz; valahányszor levegőt fújtam be, könyörögtem, hogy lélegezz! És akkor… lélegzetet vettél.”

„Minden olyan lehetségesnek tűnik, amikor felnézel az égre és az univerzum ragyogását látom magam előtt.”

„Lélegezz!
Nagyot nyeltem, mert fojtogatott a sírás, és dühös voltam magamra, amiért ilyen gyenge vagyok. Sietve letöröltem az előszemtelenkedő könnyeket. Nem szabad ezzel foglalkoznom, mert felrobbanok."

"– Újabb rózsaszín pulóver, hm? Te meg akarsz ölni.”

„(…) Időre volt szükségem, hogy összeszedjem magamat azok után, ami az utóbbi két órában történt. Az én napjaim nem ilyenek szoktak lenni. Senki sem próbált szóba állni velem, én is elvoltam magamban. Az volt az a hely, ahol mindennek biztonságosnak és könnyűnek kellett lennie. Hogy sikerült Evan Mathewsnak egy nap alatt lebontania az én állandó világomat?”





A Maxim kiadó jóvoltából vehették a kezükbe a magyar olvasók a könyveket. A Dream válogatás keretében pedig számos nagyszerű történet került kiadásra, köztük a a Csak lélegezz trilógia.

Szerelem első pillantásra? Bizony. Már a borító is hívogató, de első pillantásra kiderül, hogy ez nem egy egyszerű könyv.Amikor pedig elolvasod a fülszöveget rájössz, hogy a könyv középpontjában álló Emma élete nem egyszerű.
A könyvet körüllengi egy titok, aminek kiderülésére viszont nem kell sokat várnunk, hiszen ez képzi a könyv középpontját.

Emma egy visszahúzódó lány és igyekszik láthatatlanná válni, egyetlen támasz az életében barátnője, Sara. Az egyetlen személy aki tudja mit rejteget Emma. A megszokott élet viszont felborulni látszik, amikor megérkezik Evan és felfigyel Emmára. A kettőjük kapcsolata nagyon különleges. Evan kész mindent megadni Emmának és fő céljának tekinti megmutatni a világot a lány számára, ami eddig ismeretlen számára

A történet nem egyszerű. Úgyhogy nem árt bekészíteni magad mellé néhány papír zsebkendőt. Ennek ellenére nagyon sok vidám perc és mosolyogtató jelenetet is tartalmaznak a könyvek.
A két kötet eltérő, de mindkettőben a fájdalom játszik központi szerepet. Viszont eltérő a fájdalom eredete. Egyik könyvben a fizikai fájdalom a másikban a lelki fájdalom, amely továbbra is kínozza Emmát.
Aki szeretné elolvasni a könyveket, azt ajánlom várja meg a harmadik részt is, ugyanis az első két részt mind befejezetlenül ér végett és bizony most hónapokig kattoghat az ember agy, hogyan is fog befejeződni a történet. Viszont nagyon reménykedek, hogy legalább az utolsó kötet Happy End-del végződik.

                                                                Emma                                     Evan
                                                                            Sara

     Érdekességként, az írónő bejelentette, hogy film fog készülni a sorozatból, amit én már nagyon várok.



You Might Also Like

0 megjegyzés