Könyvmolyok problémái TAG

20:17

1.   Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?


 Igen valahogy így állok most is. A döntésem általában a hangulatomtól függ és attól, hogy mit olvastam előtte. Van, amikor érzem, hogy most szükségem van egy kis romantikára, netalántán egy kis erotikára. Van, hogy egyszerűen egy mélyebb tartalmú könyvbe szeretek elmerülni.

  

 2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?



Igazából, meg szoktam válogatni, hogy mit olvasok, de így is akad , hogy belefutok egy-két olyanba, ami nem igazán tetszik. Viszont minden esetben elolvasom, mert soha nem lehet tudni mit, tartogat a befejezés. Jártam már így! Egyetlen könyv volt, amit sokszor hagytam félbe és folytattam, de csak azért mert kötelező olvasmány volt.


3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan? 


 Nem szoktam olvasási kihívást magam elé állítani, igaz idén is megcélzom a 100 könyvet vagy a fölött, de nem fog összedőlni a világ, ha mégsem sikerül. Azonban magamat ismerve, erősen kétlem, hogy ne lenne meg! J


4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!!!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Van is egy  a polcomon, amelynek az első része különbözik a többitől. Nem fogok belehalni, de szeretem, ha egységet alkotnak a sorozatok, így az az egy úgy kívülállónak tűnik.
Ha már sorozat, akkor legyen egységes!

 5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?

Természetesen veletek, esetleg a moly.hu-n aktívkódok.  Ilyenkor leírom és a blogomon keresztül közlöm a szörnyű valóságot. Ez nekem nem jött be! Tudok kritikus is lenni, de eléggé befogadó vagyok, úgyhogy ritkán kerül a kezembe ilyen könyv.


6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mihez kezdesz magaddal?


Ohh, csak természetesen, buszon, vonaton, a megállóban, az egyetemen. Nincs határ. Én bárhol bármikor, ha egyszerűen a könyv olyan, szabad utat a könnyeknek. Ilyenkor, kicsit becsukom a könyvet, szolidan megtörlöm a szemem, vagy révedek a semmibe és próbálom legyűrni a torkomban keletkezett gombócot.

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!?!!


Szerettem újraolvasni a könyveket, főleg, ha imádtam. Olyan jó újra és újra átélni a fantasztikusabbnál- fantasztikusabb történeteket. Abban az esetben, ha nem telik el sok idő a folytatás között, de mégsem emlékszem mindenre, akkor sem szoktam igazán újraolvasni minden könyvet, ilyenkor a történettel haladva beugranak az emlékek. Persze, ha már idejét sem tudod, mikor olvastad az előző részt (lásd Crossfire sorozat). Ebben az esetben, tervezem az elejétől kezdeni.

8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?

Ez egy jó kérdés, ritkán szoktak kölcsönkérni tőlem könyveket. S legtöbbször is olyannak adom, akiben megbízok.
Szerintem a legegyszerűbb, ha azt mondod, hogy éppen azt akartad olvasni legközelebb, és majd utána odaadod. Hátha addigra elfelejti! J  

 9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?

Nem olvasási időszak. Azt hiszem, ezt a kifejezést nem ismerem! Elég ritkán fordul ugyanis elő velem.

   10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?

Eltervezem, és szépen beosztom, mikor melyiket. Vadászom az akciókat! A nagyon vágyott könyveket pedig egyszerűen nem hagyhatja ott az ember! Az KELL!!!

 11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket? 


Változó, ez nagyon sok mindentől függ. Van, ami már hónapok óta, van, amelyik fel se kerül, csak ha elolvastam. Sokszor attól is függ, mihez van kedvem, vagy milyen heti teendőim vannak.


You Might Also Like

0 megjegyzés