Interjú az Árnyoldal írónőjével - P.C. Harris

11:36

A hétvégén olvashattátok az Árnyoldal értékelését a blogon, most pedig a könyv írónőjével készítettem egy rövid interjút, amelyben mesél a könyvéről, az írásról és a jövőbeni terveiről.

                               Interjú


     ©       Számodra mit jelent az írás?
Az írás számomra egy másik életet jelent. Félreértés ne essék, boldog vagyok a mostani életemmel is, de a történeteimben kipróbálhatom magam valaki más életében is - történetesen az általam megalkotott karakterek életében.

    ©       Mikor és kinek vagy minek a hatására döntöttél úgy, hogy könyvet fogsz írni?
Az érzés régóta meg volt bennem, hiszen több elkezdett történetem is lapul a jegyzeteim közt, de úgy igazából egy nagyon kedves ismerősöm visszaigazolására döntöttem el, hogy valóságot formálok az álmomból. Ez körülbelül három éve történt. Akkor ültem neki komolyabban a regényírásnak.

 ©       Ki vagy mi inspirál?
Minden történetemben más. Az Árnyoldalnál nem volt kifejezetten egy személy, inkább a történet végkifejlete inspirált, hogy megtudjam, mihez is kezdenek a karaktereim. Igaz, volt régebben egy blogom, ahol heti rendszerességgel töltöttem fel részleteket az akkor még csak készülő könyvemből, ami egy jó húzóerő volt. A mostani regényemnél pedig egyértelműen az öcsém inspirál. Nála elhivatottabb és sportőrültebb embert nem ismerek, ami nagyszerű segítség a regényemhez.

 ©       Mit takar az írói neved?
Igazából semmi komoly, semmi mély értelme nincs. A "P" betűt a Flintstones családból - Enikő angol (Pebbles) nevéből kölcsönöztem, mivel a keresztnevem Enikő. A "C" a családnevemből adódik, a "Harris" pedig azért, mert kellett egy jól hangzó név, amit könnyű megjegyezni, és mert a szomszédomat is így hívják.

 ©       Miért az Álomgyár Kiadóra esett a választásod?
Amikor már a kézirat közepén jártam, akkor sok kiadóról olvastam, hogy nem foglalkoznak az elsőkönyves írókkal. Ekkor került a szemem elé Borsa Brown könyve (A maffia ágyában), akiről nem is tudtam sokáig, hogy magyar. Közben rátaláltam a kiadóra, és mikor Borsa második könyve is kijött, akkor esett le, hogy ő is ennél a kiadónál van. Akkor már tudtam, hogy az Álomgyár kiadó az, akit keresek.

  ©       Milyen érzés volt, amikor kezedbe vetted az elkészült könyvet?
Leírhatatlan. Mikor beléptem a kiadóba, a szemem azonnal rátapadt az asztalon hagyott példányra. Meglepődtem, hogy milyen vastag könyv lett belőle. Fantasztikus volt a munkámat a kezemben tartani. Remélem még sokszor lesz ilyen érzésben részem.

  ©       Milyen nehézségekbe ütköztél a könyv kiadása során?
Az idő, az egyik ellenségem lett. Nem lett elég a napi huszonnégy óra… Másodállást kellett vállalnom a könyv költségei miatt, így viszont alig maradt időm bármi másra. Mikor visszakaptam a szerkesztőtől a javított kéziratot, rendszerint hajnalig olvastam és elemeztem. A másik nehézség a borító volt. Azt hittem, hogy másodszor is el kell majd tolnunk a bemutatót, mert nem egyeztünk meg a kiadóval. A főnököm is jelentett némi problémát, mert az elsőnek megbeszélt bemutató időpontjára nem engedett el, így két héttel későbbre tettük a könyvbemutatót.

 ©       A karaktereid kitaláltak, vagy valakiről formázod őket? Esetleg a te személyiségedet is tükrözik?
Egy kicsit mindegyik. Rachelle-t például három személyből gyúrtam össze, Jenny a testvéreimet testesítik meg a könyvben. Belőlem talán Shane kapott a legtöbbet, azért is sikerült olyan sziporkázó karakterre. De többen is kaptak belőlem, vagy a környezetemből.

 ©       A férfi karaktered egy erős, határozott, sőt domináns férfi. Miért az ilyen típusú férfi karakter mellett döntöttél?
Mióta világ a világ, a nők többsége az ilyen típusú férfiakat preferálja. Én ugyan nem szeretem, ha elnyomnak a kapcsolatban, de szerintem minden nő vágyik arra, hogy néha levegyék a válláról a döntések súlyos terheit. Szerettem volna azonban előhozni a gyenge pontjait, hogy még emberibbnek, még valóságosabbnak tűnjön. Véleményem szerint egy határozott férfi bárkit az ujja köré tud csavarni, ami könnyen megbolondítja a többi nőt is.

 ©       Milyenek a visszajelzések a könyvvel kapcsolatban?
Eléggé megosztja az olvasókat, ami nem baj. Sokaktól azt kapom vissza, hogy elsőkönyves létemre egy nagyon erős, és izgalmas könyvet írtam, ami rettentően jól esik. Örülök, hogy olykor építőkritikát is kapok, hiszen még abban a fázisban vagyok, mikor tanulhatok. Felhívják a figyelmem, hogy mi a gyenge és mi a nagyon jó pontja a regénynek, ezáltal még jobb és jobb könyvekkel tudok majd előrukkolni. Az őszinteséget nagyra értékelem.

 ©       Mi a terved a jövőre nézve?
Először is be szeretném fejezni ezt a regényt, amin dolgozok. Aztán a kiadóba küldése után belekezdek a trilógia következő részébe, ami ugyan nem folytatólagos az alaptörténettel. Más karaktereket mutat majd be, akik már az első regényben is ismerték egymást. A trilógia után van még egy történet a fejemben, ami még kibontakozóban van. Ennek remélhetőleg sokan fognak örülni, de erről még korai beszélni.

 ©    Tudom, hogy készülőben van az új könyved, esetleg szabad megosztanod róla néhány információt?
Ha minden jól alakul, akkor még az idén megjelenik. Központi témája a jégkorong és a szerelem. Teljesen más lesz, mint az Árnyoldal, hiszen ebben a könyvben nincsenek lövések, bűnüldözések, helyettük az érzelmeken lesz a hangsúly. Adott egy fiatal lány, akit hírtelen sok trauma ér. A másik oldalon ott egy pokoli jó hokis, aki mindent megtesz, hogy profi szerződést kapjon. A köztük kialakult vonzódás hiába kölcsönös, elég egy hiba és a sors máris kegyetlen módon vágja őket arcon. Évekre elsodorja őket az élet, azonban egy télen újra találkoznak, és egy titkokkal, és izgalmakkal fűszerezett romantikus történetet kapunk.

További sok sikert kívánok és köszönöm a lehetőséget , hogy elkészíthettem veled ezt az interjút! 

You Might Also Like

0 megjegyzés